گام‌های بلند شهر دوچرخه‌ها در توسعه‌ فرهنگ دوچرخه‎سواری‌


گام‌های بلند شهر دوچرخه‌ها در توسعه‌ فرهنگ دوچرخه‎سواری‌

‌معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به این که یزد گام‌های بلندی در زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ دوچرخه ‌سواری برداشته است، گفت‌: می‌توان انتظار داشت که دوباره شاهد خیل عظیمی از دوچرخه در خیابان‌های این شهر باشیم، به شرط آن که مردم پا به پای دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری رکاب بزنند.

‌« مهدی جمالی نژاد » در گفت ‎و گو با خبرنگار ایسنا‌، با اشاره به آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کلان‌شهرها‌، اظهار کرد‌: هر چند دستگاه‌ها به ویژه محیط زیست بسیار به حوزه‌ی آلودگی هوا توجه دارند و سایر دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم برای مقابله با آلودگی هوا را فراهم می‌کنند اما هنوز با مشکل جدی آلودگی هوا روبرو هستیم‌.

وی افزود‌: حرکت به سمت شهرهای انسان ‏ محور و استفاده از حمل و نقل پاک‌، لازمه‌ی مقابله با آ لودگی هواست که شهرهای تاریخی چون یزد و اصفهان‌، اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند‌.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اهمیت رونق استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از پاک‌ترین وسایل نقلیه‌، تصریح کرد‌: هر چند دوچرخه به عنوان وسیله‌ی ورزشی بیشتر کاربرد دارد اما استفاده از آن در شهرهایی چون یزد‌، گویای توجه مردم به این وسیله‌ی نقلیه است و شو‌ا‌هد تاریخی موجود‌، این مسئله را ثابت می‌کند‌.

وی یزد را شهر دوچرخه‌های دیروز و امروز عنوان و اضافه کرد: یزد گام‌های بلندی در زمینه‌ی توسعه‌ی فرهنگ دوچرخه ‏ سواری برداشته و می‌توان انتظار داشت که دوباره شاهد خیل عظیمی از دوچرخه در خیابان‌های این شهر باشیم به شرط آن که مردم پا به پای دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری‌، رکاب بزنند‌.

وی با بیان این که مردم باید برای شهری پاک پیشگام شوند‌، تصریح کرد‌: شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند به پاک بودن هوای شهر و کنترل ترافیک اقدام کنند و لازم است مردم دوچرخه ‏ سوار شوند تا بتوان در شهر‌شان، هوای پاک را دوباره تنفس کرد‌.

این مسئول در مورد همکاری رسانه‌ها نیز بیان کرد‌: مردم باید از ذرات آلوده‌ی هوا، مضرات و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوای شهرشان آگاه باشند و این رسالت بر عهده‌ی رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست تا به ارتقای سطح فرهنگ مردم در حفظ هوای پاک و ترویج استفاده از وسایل نقلیه کمک کنند.

دبیر: زهرا حبیب پور
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر