ترامپ امروز درباره تعطیلی دولت آمریکا بیانیه صادر می‌کند


رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد امروز شنبه درباره تعطیلی دولت این کشور یک بیانیه مهم صادر خواهد کرد.

ترامپ امروز درباره تعطیلی دولت آمریکا بیانیه صادر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در حساب توییتر خود اعلام کرد که قرار است امروز (شنبه) یک بیانیه مهم درباره تعطیلی دولت آمریکا صادر کند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: من فردا ساعت ۳ بعدازظهر به صورت زنده از کاخ سفید یک بیانیه مهم درباره بحران انسانی در مرز جنوبی کشور و تعطیلی دولت صادر خواهم کرد.

انتشار این پیام از سوی ترامپ این احتمال را بوجود آورد و آن این بود که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد حالت فوق العاده اعلام کند و کنگره را برای موافقت با بودجه‌ لازم در ساخت دیوار مرزی مکزیک فریب دهد و در عین حال به تعطیلی دولت پایان دهد.

تعطیلی دولت آمریکا که از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، امروز وارد بیست و نهمین روز خود می‌شود. این طولانی‌ترین تعطیلی کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، دولت آمریکا تعطیل شد.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها دموکرات‌ها را عامل اصلی تعطیلی دولت معرفی کرده و گفته است اگر آن‌ها بخواهند می‌توانند در مدت ۱۵ دقیقه دولت را بازگشایی کنند. ترامپ در نخستین سخنرانی تلویزیونی خود درباره تعطیلی دولت باز هم با بیان اظهاراتی تکراری، اعلام کرد دموکرات‌ها عامل اصلی تعطیلی دولت هستند.

ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که تعطیلی دولت ادامه یابد و با دموکرات‌ها درباره دیوار مرزی به توافق نرسد، در این کشور حالت فوق العاده اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟