نکوداشت سی‌امین سالگرد نامه امام خمینی (ره) به گورباچف


نکوداشت سی‌امین سالگرد نامه امام خمینی (ره) به گورباچف

خبرگزاری آریا - تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: نامه امام خمینی (ره) به گورباچف راه گفت و گو را نشان داد و هشدار به همه تاریخ است؛ یعنی هرکس از خداوند و معنویت جدا شود، به بیراهه رفته است.

نکوداشت سی‌امین سالگرد نامه امام خمینی (ره) به گورباچف
خبرگزاری آریا - تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: نامه امام خمینی (ره) به گورباچف راه گفت و گو را نشان داد و هشدار به همه تاریخ است؛ یعنی هرکس از خداوند و معنویت جدا شود، به بیراهه رفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا؛ حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن خمینی» عصر پنجشنبه در همایش «مصلح شرق» نکوداشت سی‌امین سالگرد نامه امام خمینی (ره) به گورباچف، تصریح کرد: شوروی برای نسل حاضر یک نام تاریخی بوده اما واقعیت این است که شوروی در زمان خودش ابرقدرتی بود.
تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی (ره) در نامه خود به گورباچف می‌خواست راه را از بیراهه نشان دهد و امپراتوری و جبهه شرق را به راه بیاورد.
حضرت امام خمینی (ره) در نخستین روز سال 1989 نامه معروف و تاریخی خطاب به «میخائیل گورباچف» آخرین رئیس جمهوری شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز از اتکاء به غرب نوشتند.
حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن خمینی» همچنین اظهار کرد: در آن زمان می‌گفتند پیمان ورشو شکست خورد؛ اکنون ورشوی جدید نیز ضد مردم ایران است و قطعا به شکست خواهد انجامید.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا جمعه گذشته (11 ژانویه جاری) از برگزاری نشستی با موضوع ایران در روزهای 13 و 14 فوریه 2019 در ورشو، پایتخت لهستان خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لهستان تحت تاثیر فضاسازی، وعده و وعیدها و فشارهای دولت آمریکا در مسیر سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار گرفته است.
«بهرام قاسمی» درباره برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان، میزبانی چنین نشستی ضد یک کشور دیگر را اقدامی نادرست و برخلاف موازین حقوق بین‌الملل و غیرقابل توجیه عنوان کرد و افزود: سابقه ضدیت مقامات کنونی دولت آمریکا با ایرانیان بر کسی پوشیده نیست و اهداف این همایش هم براساس برخی اطلاعات دریافتی کاملا روشن و در همین راستاست.118
کلیدواژه امام خمینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت