تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از مرضیه هاشمی


تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از  مرضیه هاشمی

خبرگزاری آریا - مردم نیجریه روز جمعه در حمایت از مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی که در آمریکا بازداشت شده است تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از "مرضیه هاشمی"
خبرگزاری آریا - مردم نیجریه روز جمعه در حمایت از "مرضیه هاشمی" مجری شبکه پرس تی وی که در آمریکا بازداشت شده است تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، "مرضیه هاشمی"، مجری، خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی روز یکشنبه بدون هیچ دلیلی در فرودگاه "سنت لوئیس" (St. Louis) این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا "اف‌ بی‌ آی" در واشنگتن دی سی، پایتخت، منتقل شده است.
"مرضیه هاشمی" برای دیدار با خانواده‌‌اش به آمریکا سفر کرده بود.
مرضیه هاشمی به محض بازداشت، توسط مسئولان بازداشتگاه غل و زنجیر شد و با وجود اینکه می دانستند وی مسلمان است، به زور، حجاب اسلامی او را برداشتند و مجری پرس تی وی را از خوردن غذاهای حلال منع کردند.
با گذشت شش روز از بازداشت خانم هاشمی، تاکنون هیچ اتهامی به وی تفهیم نشده است.
بازداشت "مرضیه هاشمی" در آمریکا با واکنش های گسترده در جهان روبرو شده است.
"ریکاردو باسکواس" Ricardo Bascuas استاد دانشکده حقوق دانشگاه "میامی" روز پنجشنبه تاکید کرد نحوه بازداشت مجری "پرس تی وی" خلاف قانون اساسی آمریکا است.
"عبدالعلی علی عسکری" رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران نیز روز چهارشنبه بازداشت "هاشمی" را محکوم کرد و گفت: مجری شبکه پرس تی وی به دلیل داشتن عقاید اسلامی، آزادی خواهانه و انقلابی و طرفداری از جبهه حق و مقاومت در آمریکا بازداشت شده است.
"پیمان جبلی" معاون برون مرزی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه با تقبیح رفتار مقامات آمریکایی با مرضیه هاشمی در برداشتن حجاب وی، این اقدام را به منزله نقض حرمت مقدسات اسلامی و ارزش های اسلامی برشمرد.
"مرضیه هاشمی" با نام "ملانی فرانکلین" (Melanie Franklin) در ایالت کلرادو آمریکا به دنیا آمده و در رشته‌ رسانه فارغ‌التحصیل شده است. مرضیه یا همان ملانی متولد آمریکا در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.
117

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟