بغداد؛ محکومیت حضور نظامی آمریکا در عراق


بغداد؛ محکومیت حضور نظامی آمریکا در عراق

خبرگزاری آریا - عراقی‌ها در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در کشورشان در بغداد، پایتخت عراق، تجمع و این حضور را محکوم کردند.

بغداد؛ محکومیت حضور نظامی آمریکا در عراق
خبرگزاری آریا - عراقی‌ها در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در کشورشان در بغداد، پایتخت عراق، تجمع و این حضور را محکوم کردند.
به گزارش پارس‌تودی؛ تجمع‌کنندگان روز جمعه در بغداد، تاکید کردند حضور آمریکا در عراق اشغال نرم محسوب می‌شود که آمریکا برای تصاحب نفت عراق به کار می‌گیرد.
یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع مردمی گفت: ما حضور آمریکا در عراق را محکوم می‌کنیم و دخالت‌های آشکار واشنگتن در کشورمان را نمی‌پذیریم و با هرگونه دخالت آمریکا در امور کشورمان مخالف هستیم.
یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در بغداد تاکید کرد: با اشغالگری و دخالت آمریکا مخالف هستیم. عراق به خاطر اشغالگری آمریکا ویران شده است.
یک شهروند عراقی دیگر علت حضور خود در تجمع بغداد را محکوم کردن اشغالگری آمریکا در عراق عنوان کرد و گفت: ما ضمن محکوم کردن اشغالگری نخست آمریکا، اشغالگری دوم واشنگتن را نیز محکوم می‌کنیم.
نظامیان آمریکایی همچنان در غرب عراق در استان الانبار حضور دارند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا 26 دسامبر 2018 شبانه در میان تدابیر ویژه امنیتی مستقیم به پایگاه نظامی آمریکایی در استان الانبار رفت و درجمع نظامیان آمریکایی گفت: نیروهای آمریکا از عراق خارج نخواهند شد.
خشم عراقی‌ها و محکومیت سفر شبانه ترامپ به غرب عراق، نوع نگاه عراقی‌ها به آمریکاست که اعتمادی به این کشور ندارند و اکنون تحرکات نظامی آمریکا را هم در کشورشان برنمی‌تابند.
سایه‌روشن سفر شبانه و 3ساعته ترامپ به‌عراق / تحلیل
تجربه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور اکنون عراقی‌ها را در «جبهه‌واحدی» برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق قرار داده است.
اینکه ترامپ همزمان با ورود به پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار می‌گوید: «به‌هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند»، مورد تائید مردم و گروه‌های سیاسی و مقاومت عراق نیست.
کلیدواژه آمریکا عراق الانبار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا