تاکید وزیران خارجه عضو آسه‌آن بر حل بحران روهینگیایی‌ها


تاکید وزیران خارجه عضو  آسه‌آن  بر حل بحران روهینگیایی‌ها

خبرگزاری آریا - وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، بر تداوم راهکارهای منطقه‌ای برای حل بحران مسلمانان روهینگیایی در میانمار تاکید کردند.

تاکید وزیران خارجه عضو "آسه‌آن" بر حل بحران روهینگیایی‌ها
خبرگزاری آریا - وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، بر تداوم راهکارهای منطقه‌ای برای حل بحران مسلمانان روهینگیایی در میانمار تاکید کردند.
به گزارش پارس‌تودی به نقل از ایرنا؛ وزیران خارجه کشورهای عضو «آسه‌آن» پس از شرکت در نشست یک روزه در "چیانگ مای" تایلند اعلام کردند، اقدامات گسترده دیپلماتیک را برای حل بحران سرکوب و کشتار مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار پیگیری می‌کنند اما تحقق و پیشرفت آن نیاز به همکاری دولت میانمار دارد.
تایلند که اکنون ریاست دوره‌ای "آسه آن" را برعهده دارد، با میانمار هم‌مرز بوده و شاهد حضور هزاران نفر از آوارگان روهینگیایی در این کشور است.
علاوه بر تایلند، مالزی و اندونزی نیز از دیگر کشورهایی هستند که آوارگان روهینگیایی به طور مستمر پس از فرار از ایالت راخین به این کشورها پناه می‌برند.
نهادهای بین‌المللی و حقوق‌بشر نیز با ابراز نگرانی از خشونت‌های دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیایی، توقف کشتار و جنایت را در ایالت راخین توسط ارتش میانمار خواستار شده‌اند.
از25 اوت 2017 در حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی دراستان راخین درغرب میانمار، بیش ازشش هزار مسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و حدود یک میلیون نفر به بنگلادش آواره شده‌اند.
کلیدواژه میانمار روهینگیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید