داشتن مجوز از سازمان بهزیستی و اماکن تنها راه فعالیت مهد‌های کودک/ پلمپ 500 مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان در سال


داشتن مجوز از سازمان بهزیستی و اماکن تنها راه فعالیت مهد‌های کودک/ پلمپ 500 مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان در سال

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از پلمپ سالانه ۵۰۰ مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان خبر داد. محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از پلمپ سالانه ۵۰۰ مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان خبر داد.

محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشورداشتن مجوز از سازمان بهزیستی و اماکن تنها راه فعالیت مهد‌های کودک/ پلمپ 500 مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان در سال در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عملا مهد‌های غیرمجاز وجود ندارند، بلکه از آن‌ها به عنوان مراکز غیرمجاز نگهداری از کودکان تعبیر می‌شود.

وی با بیان اینکه مهد‌های کودک تنها از سازمان بهزیستی مجوز می‌گیرند و نام مشخصی دارند، افزود: شهریه و پروانه فعالیت مهد‌های کودک مشخص است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با بیان اینکه بسیاری از مراکز نگهداری از کودکان مجوز‌های لازم برای آموزش هنر، صنایع دستی، ورزش و زبان انگلیسی را دارا هستند، ادامه داد: این مراکز با وجود این مجوز‌ها کار مهد را انجام می‌دهند، در صورتی که برنامه کاری مشخص و مربیان آموزش دیده مهد ندارند.

نفریه گفت: این مراکز استاندارد‌های مهدهای کودک‌ سازمان بهزیستی را ندارند.

بیشتر بخوانید: ارزانترین و گرانترین مهدهای کودک استان تهران/ممنوعیت برگزاری کلاس رقص در مهدهای کودک

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اگر در مراکزی که به اسم مهد فعالیت می‌کنند، اتفاق خاصی رخ دهد، فرد صاحب امتیاز مرکز و والدین کودکان مسئول هستند، چرا که بیمه‌های طرف قرارداد سازمان بهزیستی با این مراکز قرارداد نمی‌بندند.

وی با بیان اینکه ما هر سال به مهد‌های کودک اعلام می‌کنیم که مراکز نگهداری از کودکان فاقد مجوزی را که در نزدیکی آن‌ها هستند را به سازمان بهزیستی معرفی کنند، افزود: اخیرا با دادستانی کل کشور مذاکراتی انجام شده است که تنها مراکز دارای مجوز بهزیستی و اماکن امکان فعالیت داشته باشند.

نفریه با بیان اینکه بسته شدن هر یک از مراکز غیرمجاز هزینه و انرژی زیادی صرف می‌کند و به تنهایی تشکیلات خاصی را می‌طلبد، گفت: امید است به کمک دادستانی و قوه قضاییه بتوانیم مراکز غیرمجاز را پلمپ کنیم، چرا که این اقدام از وارد شدن آسیب به کودکان می‌کاهد.

وی با بیان اینکه سالانه قریب به ۵۰۰ مرکز غیرمجاز نگهداری از کودکان بسته می‌شود، افزود: اغلب اتفاق‌های ناگوار در مراکز غیرمجاز نگهداری از کودکان رخ می‌دهد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مهد‌ها یک محیط زنانه هستند، افزود: در سایت مهد‌های کودک بهزیستی ۱۸ هزار مهد کودک سراسر کشور جانمایی شده است و خانواده‌ها می‌توانند از طریق این سایت و شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن مشتری مراکز غیرمجاز نگهداری از کودکان باعث عدم فعالیت این مراکز می‌شود، گفت: والدین باید کودکان خود را به مهد‌های مجاز سازمان بهزیستی بسپارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...