چهار دفتر تسهیل گری امور محله در تربت حیدریه فعال است


چهار دفتر تسهیل گری امور محله در تربت حیدریه فعال است

تربت حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت حیدریه از راه اندازی و فعالیت چهار دفتر تسهیل گری در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: مشارکت جدی مردم در امور مختلف شهری از مهمترین اهداف تشکیل این دفاتر است.

به گزارش ایرنا، علی رستمی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی ستاد بازآفرینی شهری افزود: هدف اصلی در این ستاد، ارتقای کیفی سطح زندگی ساکنان محلات هدف است و این امر با مشارکت بیش از پیش مردم محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: تربت حیدریه شهری با ویژگی های خاص است به گونه ای که در شعاع 15 کیلومتری شهر، جامعه روستایی ساکن هستند و حتی در داخل بافت شهری نیز محلاتی وجود دارد که کمتر توسعه یافته هستند.
وی گفت: هم اکنون یک پنجم جمعیت شهری برابر با 30 هزار نفر، حاشیه نشین هستند که باید خدمات بیشتری به آنها ارایه کرد.
رستمی افزود: در شهر تربت حیدریه، 6 محله هدف وجود دارد که تاکنون در چهار محله آن دفاتر تسهیل گری راه اندازی شده و دفتر تسهیل گری در محله شهید چمران به علت مشارکت بسیار ساکنان و همراهی اداره آموزش و پرورش، یکی از دفاتر نمونه در استان است.
وی اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته ، شهر تربت حیدریه از نظر تهیه و تصویب طرح مطالعاتی بازآفرینی پایدار شهری و اجرای طرح های مصوب، از جمله شهرهای پیشگام در خراسان رضوی است و به گفته مسئولان ذیربط ، در هیچ یک از شهرهای استان اعضای ستاد بازآفرینی موفق به باز تولید و راه اندازی دفتر تسهیل گری محله با این حجم از فعالیت های کیفی و کمی نشده اند.
رستمی گفت: آسفالت 20 هزار متر مربع از کوچه ها، احداث جدول، در اختیار قرار دادن زمین برای احداث خانه محله با اعتبار حدود 17 میلیارد ریال از جمله اقدام های شهرداری تربت حیدریه بوده است که جای تقدیر دارد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/ 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان