لوله گذاری 70 درصد فاضلاب تهران انجام شده است


لوله گذاری 70 درصد فاضلاب تهران انجام شده است

نژادبهرام، ورود فاضلاب به مسیل های تهران را رد کرد و گفت: تقریبا بیش از 70 درصد لوله گذاری فاضلاب (اگو) در سطح شهر تهران به پایان رسیده است و جمع آوری فاضلاب سطح شهری از مسیر دیگری در حال انجام است.

«زهرا نژادبهرام» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: در شهر تهران چند رودخانه نظیر رودخانه فرحزاد، کن و اوین درکه و رودخانه ای که در تجریش داریم.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکسری مسیل داریم که محل عبور آب های سطحی و روان آب های موجود در شهر تهران است و روان آب ها از این مسیل ها هدایت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم روی این مسیل ها را بپوشانیم چراکه در زمان وقوع احتمالی سیل در شهر تهران، پایتخت را آب می برد بنابراین اسن مسیل ها باید روباز باشند و حتی در برخی مناطق که روی این مسیل ها پوشانده شده است، اعتراض داریم.

نژادبهرام افزود: در برخی مناطق مسیل طبیعی را باریک کرده اند که بتوانند خیابان را عریض کنند، یا در مناطقی نظیر میرداماد روی این مسیل ها را پوشانده اند که ما به این موارد اعتراض داریم.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مسیل ها به عنوان یک اتفاق طبیعی باید روباز بماند که در صورت وقوع سیلاب احتمالی در تهران، بتوانیم سیلاب را مدیریت کنیم.

وی درباره اینکه بخشی از مسیل ها با فاضلاب شهری آلوده می شود،‌ توضیح داد: تقریبا بیش از 70 درصد لوله گذاری فاضلاب (اگو) در سطح شهر تهران به پایان رسیده است و جمع آوری فاضلاب سطح شهری از مسیر دیگری در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید تعریفی از فاضلاب شهری داشته باشیم،‌خاطرنشان کرد: در این مسیل ها، جویهای آب وارد می شود که فاضلاب محسوب نمی شود؛ چراکه فاضلاب شامل فاضلاب خانگی، تاسیسات صنعتی و بیمارستانی می شود و مسیل های جداگانه خود را دارند و وارد این مسیل های رودخانه ای نمی شوند.

نژادبهرام با اشاره به فعالیت سیستم تصفیه فاضلاب در پل گیشا، گفت: چون سیستم تصفیه فاضلاب دارد موقع تصفیه، برای لحظاتی بوی نامطبوع ساطع می شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اینکه فاضلاب خانگی وارد مسیل های تهران شود تا کنون نداشته ایم مگر اینکه به صورت غیرقانونی این اتفاق افتاده باشد که البته تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: داشته ایم مواردی که فاضلاب صنعتی به داخل رودخانه ها و مسیل ها وارد شده است که پیگیری های لازم درخصوص آنها انجام شده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: روان آب های سطح شهری وارد مسیل ها می شود که مساله مهمی است و باید به صورت تخصصی بررسی شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟