نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زنان باعث نشاط اجتماعی می شود


نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی زنان باعث نشاط اجتماعی می شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: نمایش آثار صنایع دستی و هنری زنان قزوین در قالب نمایشگاه علاوه بر ایجاد اشتغال برای این قشر به افزایش نشاط اجتماعی منجر خواهد شد.

مریم بیدخام عصر پنجشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه خانواده مینودری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت هنری و کسب و کار در حوزه زنان با رویکرد صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی به افزایش نشاط اجتماعی کمک می کند.
وی اظهار داشت: اشتغال بانوان ضمن توانمند کردن آنها به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه منجر می شود.
بیدخام با بیان اینکه مشاغل خرد و خانگی بستر خوبی برای اشتغالزایی بانوان به شمار می رود، اظهار داشت: بانوان به وسیله آثار هنری و فرهنگی با کمترین هزینه و مواد اولیه می توانند در کنار خانواده اشتغال داشته باشند.
وی به مباحث اوقات فراغت بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان با اشغال هنری می توانند در کنار امرار معاش به اوقات فراغت مناسبی نیز دسترسی داشته باشند.
بیدخام تاکید کرد: تولید کالا با ذوق و استعداد بانوان و فروش بدون واسطه آن با ایجاد انگیزه بالایی همراه است و پس از مدتی به افزایش نشاط اجتماعی و شادابی بانوان منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بانوان می توانند با دریافت کارت صنایع دستی از تسهیلات (وام) کم بهره بهره مند شوند.
بیدخام با بیان اینکه نمایشگاه اشتغال و کسب و کار بانوان هر ماه در قزوین برگزار می شود، یادآور شد: ثابت بودن مکان نمایشگاه باعث می شود که بازدید کننده همیشه برای تهیه و تامین صنایع دستی به این مکان مراجعه کند و همواره برای فعالان هنری زن نیز یک درآمد پیدار ایجاد می شود .
نمایشگاه خانواده مینودری در مجتمع مهر و ماه واقع در چهارراه خیام دایر است.
9925*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!