دلیل دلخوری وزارت ورزش و کی روش از یکدیگر چیست؟


دلیل دلخوری وزارت ورزش و کی روش از یکدیگر چیست؟

کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار برابر ویتنام در پاسخ درباره پیشنهاد تیم ملی فوتبال کلمبیا و توافقش با این تیم گفت: «الان وقت مناسبی برای پاسخ به این سوال نیست. من تا بی نهایت تمرکزم را برای بازی با ویتنام و عراق گذاشته ام. مسیر بسیار بلندی را پیش رو داریم. باید بگویم وقتی قرارداد ۶ ماهه ای را با فدراسیون فوتبال امضا کردم برای این بود که آرزوی میلیون‌ها ایرانی و خانواده خودم که تیمم هستند را برآورده کنم. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایم این است که به موفقیت برسیم. از ماه جولای مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نخواستند قرارداد من طولانی مدت شود. تمام تمرکزم را برای این موضوع گذاشته ام».

همین اظهار نظر کی روش کافی بود تا مشخص شود که رابطه او با مسئولان وزارت ورزش همچنان شکرآب است. در شرایطی که تیم ملی در جام ملت‌ها حضور دارد اما به نظر می‌رسد که پایان جام ملت‌ها خاتمه همکاری چند ساله تیم ملی با این مربی پرتغالی خواهد بود. نکته اینجاست که وزارت ورزش به شدت از کی روش دلخور است و حتی برای تمدید قرارداد ۶ ماهه این مربی هم به خاطر فشار مردم راضی شد تا تن به این درخواست دهد.

این در حالی است که در فدراسیون فوتبال مهدی تاج در ماه های گذشته تلاش زیادی کرد تا وزارت را برای ماندن کی روش متقاعد کند اما هرگز این اتفاق نیفتاد. اما حالا در آستانه بازی سوم و حساس ملی پوشان برابر عراق در جام ملت‌ها دلیل دلخوری وزارت ورزش از سرمربی تیم ملی افشا شد. بعد از تصمیم مجلس در خصوص قانون بازنشستگان این موضوع خیلی زود در دستور کار وزارت ورزش هم قرار گرفت و مسئولان وزارت با توجه به بازنشسته بودن مهدی تاج ، ساکت ،کفاشیان و چند مدیر دیگر این دستور را به اطلاع آن‌ها رساندند اما بر خلاف انتظار آن‌ها این موضوع خیلی زود به گوش مسئولان فیفا رسید و مسئولان فیفا با ارسال نامه ای به وزارت ورزش اعلام کردنددر صورتی که رییس فدراسیون فوتبال برکنار شود فوتبال ایران تعلیق خواهد شد .فیفا با اعتقاد بر اینکه هیچ‌کس حق دخالت در کار فدراسیون را ندارد به این وزارت اعلام کرد که حق برکناری تاج را ندارد. با گذشت چند هفته از این موضوع حالا مشخص شد که سرمربی ایران موضوع برکناری تاج را به فیفا اعلام کرده و دلیل اصلی دلخوری وزارت نشین ها از کی روش همین موضوع است.

یک منبع آگاه در فیفا به «قانون» اطلاع داده که بعد از اینکه این وزارت حکم بازنشستگی تاج را به او ابلاغ کرده، سرمربی تیم ملی این اتفاق را به فیفا اطلاع داده تا جلوی این کار را بگیرد و اتفاقا او و تاج به مقصود خود رسیدند و بعد از تهدید فیفا، رییس فدراسیون به کار خود ادامه داد. بعد از اطلاع مسئولان وزارت آن‌ها به شدت از کی روش و تاج ناراحت هستند و باید دید حالا با آگاهی از این موضوع در پایان جام ملت‌ها چه سرنوشتی در انتظار رییس فدراسیون فوتبال خواهد بود. نکته جالب این‌جاست که سرمربی تیم ملی همواره مورد توجه وزیر بوده و سلطانی فر تلاش می‌کند کمترین چالش را با او داشته باشد. وزیر ورزش در این باره گفته است: «ما کادرفنی باتجربه و بازیکنان خیلی خوبی چه در میان لژیونر و چه از لیگ داخلی داریم و به نظرم مجموعه شرایط و امکانات به ما می گوید این تیم بیش از همیشه شخصیت قهرمانی دارد و امیدواریم با حمایت گسترده ای که مردم انجام می دهند به این مهم دست پیدا کند. خوشبختانه سرمربی تیم ملی گفتند که ما خانواده ترین تیم موجود هستیم».

وزیر ورزش و جوانان در پایان درباره اینکه کارلوس کی روش گفته حمایتی از سوی وزارت ورزش از تیم ملی نشده و همچنین درباره خبر توافق کی روش با تیم ملی کلمبیا گفت:« تصمیم گیری در مورد سرمربی تیم ملی در حوزه اختیارات فدراسیون است».

gha​noondaily.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس