هشت پروژه در بندر امام خمینی افتتاح یا کلنگ زنی شدند


با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت پروژه بزرگ عمرانی ، خدماتی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) افتتاح یا کلنگ زنی شدند.

کسب و کار | ایرنا | 9 ساعت پیش |1/16/2019 11:37:53 PM 121 بازدید

هشت پروژه در بندر امام خمینی افتتاح یا کلنگ زنی شدند
به گزارش ایرنا این طرح ها با هدف توسعه روساخت های بندری به هفت هزار و 44 میلیارد ریال سرمایه گذاری عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره برداری رسیدند.
محمد اسلامی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان بندر ماهشهر از روند پیشرفت ساخت و ساز پروژه های بزرگ عمرانی و توسعه و فعالیت های جاری در آن بازدید کرد.
عملیات اجرایی احداث مجتمع خدمات رفاهی و اداری با سرمایه گذاری شرکت آسوده بار انداز به ارزش 529 میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات رفاهی به جامعه دریایی و بندری و مردم منطقه ضمن ایجاد 100 فرصت شغلی مستقیم به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی جاده دسترسی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و با هدف مرمت و بهسازی این مسیر دسترسی مهم با ایجاد 65 فرصت شغلی در این مجتمع بزرگ بندری آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر از کارخانه خوراک دام و طیور شرکت مشاهیر سیویل سازه به مساحت 3 هزار مترمربع با تولید سالانه 240 هزار تن خوراک که تأثیر به سزایی در کاهش وابستگی به منابع خارجی و خروج ارز از کشور و ایجاد ارزش افزوده ایفا می کند دیدن کرد.
در ادامه عملیات اجرایی کارخانه بایو اتانول سرمایه گذاریی به ارزش پنجهزار و 460 میلیارد ریال با هدف ایجاد ارزش افزوده از غلات و تولید سوخت پاک احداث و زمینه اشتغال 95 نفر فراهم شد.
علاوه بر این نیز عملیات اجرایی کارخانه فرآوریو بسته بندی سویا با سرمایه گذاری 121 میلیارد ریال آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه حضور خود در بندر امام خمینی(ره) از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس به مساحت 34 هزار متر مربع به همراه 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظرفیت 400هزار تن بازدید کرد.
همچنین انبارهای چند منظوره نگهداری کالا به ارزش 227 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبار و نگهداری کالاهای اساسی افتتاح شدند.بخش دیگری از انبارهای چند منظوره نگهداری کالا به ارزش 133 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری شرکت سازه پایدار راوند ضمن ایجاد 20 فرصت شغلی جدید در این مجتمع بزرگ بــندری را افتتاح کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بهره برداری از انبارهای چندمنظور، پروژه دیگری را به ارزش 181 میلیارد ریال با هدف افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالاهای اساسی با سرمایه گذاری شرکت دانه طلایی آمل ضمن ایجاد 30 فرصت شغلی جدید در این مجتمع بزرگ بـــندری را افتتاح کرد.
در ادامه این سفر مخازن نفتی با سرمایه گذاری شرکت نگین بنادر ایرانیان با هدف افزایش ظرفیت و انبارش نگهداری فرآورده های نفتی به ارزش 93 میلیارد ریال ضمن فراهم ساختن 20 فرصت شغلی در این مجتمع بزرگ بندری به بهره برداری رسید.
در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) بهره برداری از چهار پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 634 میلیارد ریال و عملیات اجرایی سه پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پروژه سرمایه ای با اعتبارات دولتی جمعا به ارزش 6هزارو 410 میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش ایرنا مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.
بندرامام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد، این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.
9931/6068
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی