تعقیب 30 مدیر در پرونده بانک سرمایه


تعقیب 30 مدیر در پرونده بانک سرمایه

دادستان عمومی و انقلاب تهران: در پرونده بانک سرمایه 30 مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که همه به دادگاه خواهند آمد

تعقیب 30 مدیر در پرونده بانک سرمایهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه نشست مرتبط با آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه را نمونه‌ای از فساد کامل خواند و گفت: در این رابطه ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که همه به دادگاه خواهند آمد.
عباس جعفری دولت آبادی درباره آخرین وضع پرونده حقوق های نجومی افزود: 50 کیفرخواست صادر شده که 14 مورد منجر به صدور حکم شده و چون احکام قطعی نشده است از بیان جزئیات آن معذورم.
وی گفت: در حوزه ارز نیز دستگیری ها همچنان ادامه دارد و شب گذشته هم تعدادی دیگر دستگیر شدند.
دادستان تهران تشکیل شعب ویژه را سرآغاز دوره جدیدی در مبارزه با فساد خواند و افزود: فقط در چهار پرونده 10 هزار میلیارد تومان ارزش مالی بود که کیفرخواست آن صادر شده است و مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند.
جعفری دولت آبادی گفت: امروز مبارزه با فساد سیاست تبلیغی نیست بلکه نوعی الزام است و همه کسانی را که ارزهای کشور را به غارت برده اند محاکمه خواهیم کرد.
وی درباره ترخیص خودروهای وارداتی نیز گفت: این موضوع دو بخش است و دادسرا در بخش مربوط به پرونده های گمرک نقشی ندارد و به سیاست های دولت بر می گردد اما آنچه دادستانی ورود کرده، توقیف 5 هزار خودرو در سلفچکان و در پرونده واردات خودرو است که قابل ترخیص نیست و منتظر رأی دادگاه هستیم.
جعفری دولت آبادی در مورد پرونده بانک سرمایه هم که دادگاه آن از دیروز آغاز شده است هم گفت: در این پرونده 30 مدیر تحت تعقیب قرار گرفته اند که آقای بخشایش و کاظمی از جمله این مدیران بودند و بقیه کسانی که در این بانک مدیریت داشتند و تحت تعقیب هستند، پرونده شان به دادگاه می رود.
وی افزود: بانک سرمایه نمونه ای از فساد کامل است و همه چیز در این پرونده دست به دست هم داد و بخش خصوصی، دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی ورود کرده بودند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما در این پرونده شیوه های مختلف از جمله استفاده از کارتن خواب ها، مدیران دولتی، رشوه، رانت، خرید املاک به قیمت ارزان و فروش به بانک به قیمت گران و ارائه تسهیلات گسترده را داشتیم.
جعفری دولت آبادی افزود: البته در بخش مبارزه با فساد نباید فرافکنی کنیم و فساد را به این دولت یا آن دولت نسبت ندهیم.
دادستان تهران: پرونده وارد کنندگان خودرو 30 متهم دارد
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده مرتبط با واردکنندگان خودرو 30 متهم دارد و 10 دلال و 4 کارمند وزارت صمت و تعدادی وارد کننده خودرو در بازداشت هستند.
عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست مرتبط با آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: خانم فرشته تنگستانی یکی از متهمان اصلی این پرونده بود که چندی پیش از کشور فرار کرد اما اخیراًً خواهر او دستگیر شد و اعترافاتی کرده است.
وی گفت: پرونده مربوط به خودرو در بندر عباس هم که به دادسرای تهران ارسال شده است 5 متهم دارد و تعدادی از مدیران شرکت بزرگ وارد کننده خودرو و مدیران گمرک بازداشت هستند.
جعفری دولت آبادی گفت: در پرونده میثم رضایی هم که 10 متهم دارد 60 خودرو توقیف و املاک بسیار زیادی شناسایی شده است و امیدواریم این پرونده که 1300 شاکی دارد تا یک ماه آینده به دادگاه برود.
وی درباره دخالت برخی کشورهای غربی در امور قضایی کشور گفت: ما در این خصوص با محکومانی مواجهیم که جرایم سنگین و حکم حبس 10 تا 15 سال دارند و یکی از نمونه های آن خانم زاغری است و از دولت های غربی می خواهیم در امور قضایی ایران دخالت نکنند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: خانم زاغری تا کنون 100 مورد تماس با خانواده داشته و از امکانات پزشکی بسیار خوبی استفاده کرده است.
وی ادعاهای غربی ها را در این خصوص غرض ورزی و برای تحت الشعاع قرار دادن نظام قضایی کشور توصیف کرد و گفت: ما در زندان قاضی مقیم داریم و مرتب با اینها دیدار می شود و ادعایی که اخیراً دولت انگلیس درباره خانم زاغری مطرح کرد، صحت ندارد و باید از فرافکنی دست بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا