بانوان کارآفرین خودباوری را در زنان روستایی تقویت کنند


بانوان کارآفرین خودباوری را در زنان روستایی تقویت کنند

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان از بانوان کارآفرین درخواست کرد تا روحیه خودباوری و اتکا به تولیدات بومی را در زنان مناطق روستایی این استان تقویت نمایند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آزادشهر، الهه غیناقی در جمع زنان فرهیخته و کارآفرین این شهرستان گفته است: بانوان کارآفرین می توانند با آموزش زنان روستایی، فرهنگ مصرف گرایی مطلق را در آنان تغییر داده و روحیه خودباوری و اتکا به تولیدات بومی را در این قشر تقویت نمایند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در مناطق روستایی گلستان از جمله در آزادشهر، اضافه کرد: گسترش مشاغل خانگی در روستاها علاوه بر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، بر مهاجرت معکوس به روستاها هم تاثیر مثبت دارد.
غیناقی تصریح کرد: برای تحقق این مهم بایستی بانوان کارآفرین و فرهیخته بومی در هر شهرستان شناسایی و برای آنان بانک اطلاعاتی و نیز اتاق فکر تشکیل شود.
به گفته سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان،سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت و نیز نخبگان و صاحبنظرات بومی،ظرفیت خوبی برای انسجام بخشی بیشتر به امور و جلوگیری از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن ادارات و نهادها هستند که می توان از آن استفاده کرد.
فرماندار آزادشهر نیز در این نشست از برپایی کارگاه های تولید و عرضه صنایع دستی به صورت دائمی و رایگان در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.
سیدرسول حسینی با اشاره به تنوع قومی در آزادشهر، برضرورت ترویج سنت های بومی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، هشت گروه از اقوام ساکن در آزادشهر، آداب و رسوم ازدواج سنتی خود را به صورت نمادین در قالب 40 برنامه طی دو روز به نمایش عموم می گذارند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 94 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی