ضربه به بنیان مالی قاچاقیان مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد


ضربه به بنیان مالی قاچاقیان مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد

قزوین – ایرنا – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ضربه به بنیان مالی قاچاقیان مود مخدر از اهداف دستگاه قضا، نیروی انتظامی و جزو تاکیدهای مقام معظم رهبری است و باید در دستور کار تمامی سازمان های مرتبط قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، اردشیر صفاپور روز چهارشنبه در کارگاه توجیهی مبارزه با مواد مخدر که در دادسرای شهر قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه قاچاقچیان مواد مخدر با توسل به حیله های متعدد نشانه های بسیار کمی از خود برجا می گذارند که ضربه زدن به بنیان های مالی آنها را دشوار می سازد.
وی افزود: خوشبختانه یک ضرورت و وحدت رویه در این زمینه میان مسئولان قضایی و انتظامی در استان ایجاد شده است تا ضربه های لازم به بنیان مالی قاچاقچیان وارد شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این شورا تاکنون دو کمیته را برای شناسایی اموال قاچاقچیان فعال کرده است ولی به سختی توانسته به نتایجی در این زمینه دست یابد.
صفاپور افزود: هم اکنون در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 264 وسیله نقلیه شناسایی شده قاچاقچیان نگهداری می شود که 47 دستگاه آنها به زودی با برگزاری مزایده به فروش خواهند رسید.
این مسئول گفت: اقدامات خوبی در سطح استان برای مبارزه با مواد مخدر و شناسایی اموال قاچاقچیان صورت گرفته است اما به دلیل پیچیدگی ها و دشواری های این حوزه هنوز به نتایج مطلوب دست نیافته ایم.
وی با باین اینکه خوشبختانه عزم جدی برای مقابله با مواد مخدر در همه دستگاه های متولی وجود دارد، تصریح کرد: صدور دستور شناسایی اموال برای پرونده ها از سوی مراجع قضایی، نگهداری نکردن اموال توقیفی در پارکینگ های متفرقه، تصریح در هویت افراد برای واگذاری خودروها به اشخاص، استفاده از اموال مصادره ای ماده 30 قانون و آموزش گزارش نویسی و مستندسازی ضابطان دادگستری از جمله درخواست های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند که در صورت همکاری و هم افزایی بیشتر می توان گام های بلندتری را در این زمینه برداشت.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در