کارگاه آموزشی حافظه جهانی آغاز بکار کرد


کارگاه آموزشی حافظه جهانی آغاز بکار کرد

بندرعباس - ایرنا - کارگاه آموزشی 2 روزه حافظه جهانی با هدف افزایش اطلاعات افراد از اسناد و میراث ارزشمند و شرایط ثبت آنها در حافظه جهانی در بندرعباس آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور روز چهارشنبه درآیین آغاز بکار این کارگاه آموزشی اظهار داشت: اداره های دولتی مکلف اند پرونده ها و اسنادی که نیاز به نگهداری در اداره را ندارد به این اداره کل ارسال کنند.
معصومه رفیع پور بیان داشت: این سندها جزئی از تاریخ کشور هستند که باید به نسل های بعدی منتقل شود و از نابوده آنها جلوگیری کرد.
وی بیان داشت: اسنادی در اختیار مردم؛ به دلیل آگاهی نداشتن آنان با شرایط صحیح نگهداری در صندوقچه های خانوادگی و جاهای دیگر در حال نابودی است.
مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور اضافه کرد: از افراد تقاضا داریم اسناد خود را برای نگهداری و حفظ برای آیندگان به صورت امانی، فروش و یا اهدا به سازمان اسناد و کتابخانه ملی بدهند.
رفیع پور اشاره کرد: 2 میلیون برگ سند از هرمزگان در اداره کل جنوب شرق سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق نگهداری می شود و 250 میلیون برگ سند امحا و درآمد آن به حساب خزانه وایز شده است.
وی اضافه کرد: سه میلیون برگ سند دیگر در ماه های آینده به این اداره کل تحویل می شود و اسناد برخی اداره ها که هنوز تعیین تکلیف نشده اند در ماه های آینده تعیین تکلیف می شود.
3219 /6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !