افزایش عزت نفس در کودکان، چند راه ساده


افزایش عزت نفس در کودکان، چند راه ساده

بسیار عالی است که والدین بسیار توجه دارند که کودکانی بزرگ کنند که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند.

بسیار عالی است که والدین بسیار توجه دارند که کودکانی بزرگ کنند که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند. وقتی که کودکان دارای عزت نفس مثبت هستند با زندگی بهتر کنار می‌آیند. برای رسیدن به این هدف مهم نیازی نیست که حتماً والدین بی نقصی باشید. کارهای ساده بسیاری وجود دارد که می‌توانید هر روز انجام دهید تا کودکتان احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد.
۱-به نوزادتان لبخند بزنید. صورت شما آینه ای از که می‌تواند در آن ارزش خود را ببیند. وقتی او را به صورت شما که در حال ستایش اوست نگاه می‌کند می‌فهمد که با ارزش است.
۲- برای نوزادتان وقت بگذارید و با او وقت بگذرانید. وقتی که او را حمام می‌کنید، در آغوشش می‌گیرید و پوشکش را عوض می‌کنید تا احساس راحتی کند، این حس را به او می‌دهید که مهم است و برای شما اهمیت دارد. وقت گذاشتن و صحبت کردن با او، آواز و کتاب خواندن برای او سبب می‌شود که او احساس کند که فرد ویژه‌ای است. برای کودکان وقت گذاشتن به معنای توجه کردن و توجه کردن به معنای دوست داشتن است. به این ترتیب کودکان احساس‌های خوبی را که دریافت کرده‌اند درونی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که ارزشمند هستند.
۳-همیشه کودکتان و موفقیت‌هایش را تحسین کنید. وقتی آورغ می‌زند و یا وقتی دستش را به آویزهایی که بالای سرش آویخته‌اید می‌رساند و آن‌ها را لمس می‌کند به او بگویید: «آفرین». وقتی برای اولین بار می‌نشیند یا می‌ایستد با گفتن «هورا» او را تشویق کنید. این کلمات این حس را به او منتقل می‌کند که تواناست و اعتماد به نفسش را افزایش می‌دهد. وقتی بزرگ‌تر شد، نقاشی‌هایش را روی در یخچال بچسبانید حتی اگر فقط خط خطی باشد. به این ترتیب او حس می‌کند که دیده شده و به او احترام گذاشته شده است.
۴-هنگامی که با کودکان صحبت می‌کنید کلمات رابا وسواس و احتیاط انتخاب کنید. کلماتی که والدین به کار می‌برند، در تصویری که کودک از خود دارد بسیار مؤثر است. همیشه به آنچه که می‌گویید گوش دهید و خودتان را جای کودکتان بگذارید. این بهترین روش است که بفهمید آیا یک ارتباط مثبت که اعتماد به نفس کودکتان را پشتیبانی می‌کند با او دارید یا خیر. اگر احساس کردید که حرفی که زده‌اید این هدف را پشتیبانی نمی‌کند همیشه می‌توانید بگویید: «متاسفم. بیا از اول شروع کنیم».
عزت نفس در یک لحظه ساخته نمی‌شود. نیاز دارد که والدین یک رویکرد مثبت ادامه دار را در طول زمان پیش بگیرند. در آن صورت است که احساس خوب نسبت به خود در کودک درونی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا