5 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور بیکار هستند


5 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور بیکار هستند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل ملی بیکاری گفت: 5 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور بیکار هستند.

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: مقوله مهارت‌آموزی که عمدتا در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دنبال می‌شود، یکی از نیاز‌های ضروری، قطعی و حیاتی شرایط کنونی کشور است.

وی تصریح کرد: وجود ٢١ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان با توجه به نیاز‌های گسترده مهارتی در رشته‌های مختلف و در مناطق مختلف استان، ظرفیت پایینی است و برای توسعه این ظرفیت باید تلاش شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان داشت: بر اساس آمار‌های موجود ۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد که می‌توان گفت: نرخ کلی بیکاری در بین فارغ التحصیلان در سطح کشور بالاتر است یکی از علت‌های اصلی آن نبود فرصت شغل در بعضی حوزه‌ها و نبود مهارت است.

کریمی با اشاره به اینکه سهم قابل توجهی از علل بیکاری نبود مهارت است، ادامه داد: امروز با یک پدیده عدم امکان جذب و به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور مواجه هستیم که این مسئله در آینده شدیدتر خواهد شد که تنها راه آن مهارت آموزی است.

وی اظهار داشت: شبکه عظیم فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در کشور به افراد مهارت دیده نیاز دارند که در این راستا در برنامه ششم توسعه بر آموزش در فنی وحرفه‌ای تاکید بسیار شده و سیاست‌های جامعی برای آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز