خشسکسالی بزرگترین تهدید تنوع زیستی منطقه حفاظت شده گاندو است


خشسکسالی بزرگترین تهدید تنوع زیستی منطقه حفاظت شده گاندو است

زاهدان - ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بروز خشکسالی بزرگترین تهدید تنوع زیستی و آبرسانی به آبگیرهای منطقه حفاظت شده گاندو و برکه های زیست تمساح یکی از اصلی ترین دغدغه های محیط زیست استان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وحید پورمردان روز سه شنبه در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده گاندو در جنوب این استان اظهار داشت: خشکسالی و بی ‌آبی یکی از معضلات اصلی محیط زیست استان به شمار می رود به گونه ای که نه تنها جامعه انسانی بلکه حیات وحش را در سیستان و بلوچستان در معرض خطر قرار داده است.
وی گفت: استفاده بهینه از منابع آب موجود در کنار حفاظت از منابع آبی و عرصه‌ های طبیعی و اجرای طرح‌ های افزایش راندمان آبیاری با استفاده از شیوه های نوین و مصرف بهینه آب در مزارع کشاورزی می‌ تواند اثرات منفی خشکسالی را در کوتاه مدت به حداقل رساند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: طرح ‌های احیای زیستگاه و زیست بوم‌ های خشکزی حیات وحش استان به صورت مستمر در حال انجام است.
وی بیان کرد: آبرسانی به زیستگاه های حیات وحش با هدف احیای زیستگاه و زیست بوم ‌های خشکزی حیات وحش، تامین آب و غذای مورد نیاز حیات وحش، حفظ شرایط مطلوب اکولوژیکی زیستگاه، حفظ و افزایش گونه ‌های جانوری حیات وحش و جلوگیری از کاهش جمعیت در سطح استان و به ویژه مناطق تحت مدیریت این اداره کل در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با تقدیر از محیط بانان و کارشناسان حاضر در منطقه، از طرح های کشاورزی منطقه حفاظت شده گاندو، باغات میوه های گرمسیری و مزارع کاشت گندم، آب شیرین کن و برکه های زیست تمساح و مرکز تحقیقات تمساح جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستان چابهار بازید کرد.
9923 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)