معاون رییس جمهور: امنیت محیط زیست مرهون جانفشانی محیط بانان است


معاون رییس جمهور: امنیت محیط زیست مرهون جانفشانی محیط بانان است

گرگان – ایرنا - گرگان - ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با خانواده شهید تاج محمد باشقره محیط بان گلستانی، گفت: امنیت و آرامش محیط زیست مرهون جانفشانی محیط بانانی است که عاشقانه خدمت کرده و دفاع از این عرصه ها را وظیفه می دانند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا عیسی کلانتری در حاشیه سفر به گلستان ضمن حضور در منزل این شهید در روستای کوچک خرطوم گنبدکاووس و با تفقد و دلجویی از فرزندان او اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا زنده نگه داشتن یاد شهیدان است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین افزود: پیگیری لازم از طریق قوه قضاییه برای صدور حکم دادگاه را انجام داده ایم و امیدواریم به زودی مجرمان این جنایت به سزای اعمال خود برسند.
به گزارش ایرنا محیط بان شهید ،تاج محمد باشقره در سحرگاه 25مهرماه 97 در عملیات تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان به ضرب گلوله مستقیم آنان به شهادت رسید.
کاروان دولت تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور معاونان رییس جمهوری و جمعی از وزرا روز گذشته 24دی ماه در قالب سفر استانی از طریق فرودگاه قدس کلاله وارد گلستان شد.
دیدار مردمی، افتتاح طرح های عمرانی، اقتصادی، خدماتی و بهداشت و درمان، دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی، شرکت در شورای اداری و گفتگو با خبرنگاران رسانه های محلی از برنامه های این سفر رییس جمهوری بود.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در پایان سفر 2روزه به گلستان، دقایقی قبل با بدرقه مسوولان ارشد استان از طریق فرودگاه بین المللی گرگان این شهر را به مقصد تهران ترک کرد
به گزارش ایرنا پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد ،اما مدیریت متمرکز آن با اداره محیط زیست گلستان است.
7333/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟