نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی


لکه روغن را نمی توان به راحتی از روی لباس ها از بین برد بنابراین بهتر است شما از مواد خاصی نظیر صابون و نشاسته و مایع ظرفشویی و نوشابه و … برای تمیز کردن لکه روغن از روی لباس ها استفاده کنید و با کمک این روش های آسان و کم هزینه لکه روغن را به راحتی از بین ببرید.  تمیز کردن لکه روغن با روش های کاربردی و کم هزینه برای پاک کردن لکه ها باید به نوع...

لکه روغن را نمی توان به راحتی از روی لباس ها از بین برد بنابراین بهتر است شما از مواد خاصی نظیر صابون و نشاسته و مایع ظرفشویی و نوشابه و … برای تمیز کردن لکه روغن از روی لباس ها استفاده کنید و با کمک این روش های آسان و کم هزینه لکه روغن را به راحتی از بین ببرید.

تمیز کردن لکه روغن با روش های کاربردی و کم هزینه

برای پاک کردن لکه ها باید به نوع لکه توجه داشته باشید سپس با کمک مواد خاص لکه را از روی لباس تمیز کنید. در مطالب قبلی تمیز کردن لکه خون و روش هایی برای شستن پرده را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در ادامه این مطلب نحوه تمیز کردن لکه روغن با ۶ روش آسان را مشاهده خواهید کرد.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۱. از بین بردن لکه روغن به کمک اتو

اگر لکه روغن تازه باشد می توانید قسمتی از لباس را که به روغن آغشته شده است در بین ۲ تا ۳ دستمال کاغذی قرار دهید سپس با کمک اتو روی قسمت لکه دار لباس بکشید و لباس را بررسی نمایید که اگر هنوز روی آن لکه روغن باقی مانده است به اتو کشیدن ادامه دهید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۲. پاک سازی لکه های روغنی با بنزین و الکل

برای تمیز کردن لکه روغن از روی لباس ابتدا ۱/۲ لیوان الکل را با ۱/۲ قاشق چایخوری بنزین ترکیب کنید سپس از محلول بدست آمده روی لکه های چربی بریزید و اجازه دهید تا محلول بنزین روی لباس خشک شود. توجه داشته باشید که از این روش می توانید برای تمیز کردن لکه های اساسی چربی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۳. نوشابه دشمن لکه های روغن

اگر لکه روغن به تازگی روی لباس ایجاد شده است می توانید آن را به کمک نوشابه از بین ببرید به این طریق که مقداری نوشابه را درون ظرف با اندازه ای مناسب بریزید سپس قسمتی از لباس که روی آن لکه روغن ایجاد شده است را درون ظرف حاوی نوشابه قرار دهید و اجازه دهید تا لباس به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون نوشابه باقی بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده لباس را بشویید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۴. پاک کردن لکه روغن با پودر لباسشویی

برای تمیز کردن لکه روغن مقداری پودر لباسشویی را به همراه آب گرم درون ظرفی مناسب بریزید و پودر را به شکل خمیر در آورید سپس خمیر را روی لکه روغنی بمالید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی لکه روغن بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده لباس را با کمک آب داغ بشویید و قبل از خشک شدن لباس مجددا آن را بررسی نمایید و اگر لکه ای روی لباس باقی مانده بود این روش را تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۵. تمیز کردن لکه روغن با مایع ظرفشویی و مایع دستشویی

به کمک کف حاصل از مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی می توانید لکه روغن را به راحتی از روی لباس ها پاک کنید به این طریق که مقداری از مایع ظرفشویی یا دستشویی را روی لکه روغن بریزید و با کمک دستمال کاغذی مایع را روی لباس بمالید سپس لباس را با آب داغ بشویید و آن را از بند آویزان کنید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

۶. از بین بردن لکه روغن با استفاده از جوش شیرین

مقداری پودر جوش شیرین روی لکه روغن بریزید و اجازه دهید پودر جوش شیرین به مدت یک ساعت روی لکه بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده جوش شیرین را از روی لباس پاک کنید و لباس را بشویید و اگر لکه از روی لباس پاک نشده بود این روش را مجددا تکرار نمایید.

نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالینحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با 6 روش عالی

در این مطلب با نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس ها با جنس های مختلف آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مطالعه انواع مطالب مربوط به خانه داری کلیک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها