10 ثانیه تا کفش مناسب شما! (+عکس)


موبنا – همان طور که همه ما می‌دانیم، پیدا کردن یک جفت کفش متناسب با اندازه پا کار آسانی نیست و معمولا افراد در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند. بسته به کفشی که برای خود انتخاب می‌کنید، همواره این احتمال وجود دارد که معادل نیم سایز کفش برای شما کوچک‌تر یا بزرگتر باشد تا با کفی‌های مخصوص آن را برای پای خود متناسب کنید. در این میان یک سیستم اسکن سه...

موبنا – همان طور که همه ما می‌دانیم، پیدا کردن یک جفت کفش متناسب با اندازه پا کار آسانی نیست و معمولا افراد در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند. بسته به کفشی که برای خود انتخاب می‌کنید، همواره این احتمال وجود دارد که معادل نیم سایز کفش برای شما کوچک‌تر یا بزرگتر باشد تا با کفی‌های مخصوص آن را برای پای خود متناسب کنید. در این میان یک سیستم اسکن سه بُعدی ارایه شده است که می‌تواند اندازه پای شما را به صورت کاملا دقیق محاسبه کند تا متناسب با آن بهترین کفش برای شما ارایه شود.

این سیستم توسط یک شرکت ژاپنی به نام «فلیک‌فیت» ارایه شده است و در اصل دو بخش فیزیکی اصلی را شامل می‌شود. بخش اول که «شوو دیجیتایزر» نام دارد و برای اسکن کردن سه‌ بُعدی ابعاد داخلی کفش و تمام بخش‌های پا مورد استفاده قرار می گیرد، و بخش دیگر که با نام «فوت دیجیتایزر» شناخته می‌شود و در فروشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند تا اسکن سه بعدی در کمتر از 10 ثانیه انجام شود و فرد بتواند با همین فاصله زمانی کوتاه اندازه دقیق پای خود را در اختیار شرکت مربوطه بگذارد.

10 ثانیه تا کفش مناسب شما! (+عکس)

سپس یک اپلکییشن مبتنی بر آیپد اپل که از فناوری هوش مصنوعی بهره برده است مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اسکن سه بعدی پای مشتری را از جهات مختلف بررسی کند و در مرحله بعدی متناسب‌ترین کفش‌های مخصوص این پا که در فروشگاه موجود است را مشخص می‌کند تا هر فرد بتواند دقیقا متناسب با اندازه پای خود بهترین کفش را انتخاب کند. این اتفاق می‌تواند در زمان مشتری و فروشگاه به میزان قابل ملاحظه صرفه جویی کند و علاوه بر این فرودشگاه‌ها به کمک آن می‌توانند فروش محصولات خود را افزایش دهند. سیستم مذکور در مرحله پیشرفته این امکان را برای فروشگاه‌های بزرگ فراهم می‌کند تا به صورت اختصاصی برای هر یک از مشتریان خود یک جفت کفش اختصاصی بدوزند.

البته باید توجه داشت این سیستم برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند به صورت آنلاین کفش مورد نظر خود را خریداری کنند بسیار مزیت خواهد داشت. با این وجود برای آنکه «فوت دیجیتایزر» به صورت عمومی در اختیار همه فروشگاه‌های کفش قرار بگیرد کاربران باید اندکی منتظر بمانند.

سیستم فلیت‌فیت هم اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شینجوکو و هانکو در کشور ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که این فناوری از سال آینده وارد بازار جهانی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گجت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022