آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان


آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استفاده از فضای مجازی است.

«حسن لنگری»در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: ازدواج‌های زودهنگام، طلاق، استفاده از مواد مخدر، روابط نامشروع و... از عوامل استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی است.

وی افزود: برای کنترل آسیب‌های فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برای مربیان، خانواده و دانش‌آموزان برگزار شده و برگزاری این کلاس‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی شعار مطرح شده در این کلاس‌ها را استفاده از فضای مجازی کمتر از دو ساعت برشمرد.

لنگری خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش و پرورش به تنهایی موفق نخواهد بود و باید ارگان‌های دیگر و از همه مهم‌تر خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

وی گفت: طرح نماد در حال اجراست در این طرح پرسش‌نامه‌هایی طراحی شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، و آسیب‌های اساسی در میان دانش‌آموزان بدست می‌آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: به‌علت کمبود اعتبار و نیروی متخصص نمی‌توانیم طرح‌ها را به طور کامل اجرا کنیم، اما تلاش شده تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

لنگری یادآور شد: ۲۶ هزار و ۹۹۲ دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه دوم و ۳۶۸۶ همکار تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز