خوزستان شنبه شاهد بارندگی همراه با تندباد است


خوزستان شنبه شاهد بارندگی همراه با تندباد است

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان با هشدار نسبت به وقوع بارش تگرگ، رعد و برق و تند باد لحظه ای در سطح استان از استقرار سامانه بارشی از فردا شنبه تا اواسط هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه زاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه بارشی از امشب آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد افزود: بیشترین حجم بارش ها و شدت فعالیت این سیستم برای فردا بعد از ظهر تا یکشنبه ظهر پیش بینی شده است.
وی از صدور اخطاریه امروز هواشناسی استان با آغاز فعالیت این سامانه بارشی اشاره کرد و گفت: بررسی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های عددی هواشناسی، نشان دهنده تدوام استقرار سامانه باران زا تا اواسط هفته آینده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: طی این مدت افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی، شرقی و ارتفاعات شمال شرق استان پیش بینی می شود.
سبزه زاری خاطرنشان کرد: این سامانه ناپایدار از روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه تقویت شده که بعضا باعث ریزش تگرگ و احتمال بارش برف در ارتفاعات و وزش تندباد لحظه ای در استان می شود.
وی با تاکید بر اینکه در این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود، گفت: آبگرفتگی معابر و طغیان مسیرها در برخی نقاط استان نیز دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با تاکید بر شدت بارش، در مناطق کوهپایه ای و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب ناگهانی در مسیل ها و دره ها از ساکنان این مناطق خواست از تردد و توقف در حاشیه رود خانه ها خودداری کنند.
گفتنی است، بیشترین میزان بارندگی خوزستان طی آخرین بارش های استان در شهر حسینیه با 100.7 میلی متر ثبت شده است.
9931/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!