برداشت دیرهنگام زعفران در فاروج آغاز شد


برداشت دیرهنگام زعفران در فاروج آغاز شد

بجنورد- ایرنا- برداشت زعفران در شهرستان فاروج از ابتدای هفته جاری آغاز شده این در حالی است که برداشت آن پارسال از اواخر نیمه اول مهرماه آغاز شده بود.

رئیس جهاد کشاورزی فاروج سطح زیر کشت این محصول در شهرستان را، 2 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 50 هکتار هم غیربارور است.
احمد کنعانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت پارسال شهرستان یکهزار و 950 هکتار بود که افزایش قیمت پیاز زعفران در افزایش نیافتن سطح زیر کشت نسبت به سال های قبل موثر بوده است.
وی میزان عملکرد این محصول در مزارع شهرستان را، 560 کیلوگرم گل در هر هکتار دانست و گفت: از این مقدار هفت کیلوگرم سرگل برداشت می شود.
کنعانی افزود: پیش بینی برداشت گل از مزارع بارور شهرستان، یکهزار و 92 تن و 13هزار و 650 کیلوگرم سرگل است.
وی تعداد بهره برداران این محصول را در شهرستان، سه هزار و900 نفر عنوان کرد و گفت: از هر 65 تا 80 کیلو گرم گل، یک کیلو گرم سرگل در شهرستان تولید می شود.
کنعانی یادآورشد: امسال به 42 متقتاضی سرپرست خانواز 300 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه روستایی برای کشت زعفران تسهیلات پرداخت شده است.
وی تعداد واحدهای فرآوری فعال این محصول در شهرستان را، 3 واحد عنوان کرد و گفت: 2 واحد دیگر هم مجوز راه اندازی دریافت کرده ودر مرحله تامین تسهیلات و ساخت هستند.
9.4 درصد کل ارزش اقتصادی حوزه کشاورزی و 21.5 درصد تولیدات کشاورزی استان مربوط به فاروج است؛این درحالیست که این شهرستان 18.9 درصد از سطح کشت باغ ها و زمین های زراعی استان را به خود اختصاص داده است.
7187/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !