2 هکتار از اراضی قمیشلو رفع تصرف شد


2 هکتار از اراضی قمیشلو رفع تصرف شد

اصفهان - ایرنا - رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 هکتار از اراضی تصرف شده این منطقه با حکم مراجع قضایی آزاد شده است.

مرتضی جوهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار زمین با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو و با حکم مراجع قضایی آزاد و متخلفان نیز جریمه شدند.
جوهری با بیان اینکه پارک ملی قمیشلو قدیمی ترین منطقه حفاظت شده جهان است ، گفت: در سال های اخیر مشکل کمبود آب در این پارک نیز برای حیوانات مشکل ساز شده است.
وی گفت: در سه ماه گذشته حدود 720 هزار لیتر آب بوسیله یک دستگاه تانکر برای آبگیری آبشخورهای وحوش به منطقه قمیشلو ارسال شده است.
جوهری اظهار داشت: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری به دلیل وجود قلعه تاریخی در آن دارد و در این زمینه اقدام هایی در حال انجام است.
پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است.
این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از 371 گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن ، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهوو کفتار است.
8114/ 6022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت