گوگل راه‌اندازی موتور جستجوی فیلتر شده را در چین متوقف کرد


گوگل راه‌اندازی موتور جستجوی فیلتر شده را در چین متوقف کرد

تهران- ایرنا - مدیران گوگل تعطیلی پروژه Dragonfly در کشور چین را رسماً اعلام کردند. این پروژه، برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک موتور جستجوی فیلتر شده در کشور چین بود که از سال قبل به حالت تعلیق درآمده بود، اما مقامات گوگل بر فعال بودن آن اصرار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، اکنون کاران باهاتی، یکی از مدیران اجرایی گوگل در برابر کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا رسماً اعلام کرد که این پروژه تعطیل شده است. این اولین اعلام رسمی مبنی بر تعطیلی پروژه Dragonfly است. سخنگوی گوگل نیز تایید کرد که این شرکت برنامه‌ای برای راه‌اندازی موتور جستجو در کشور چین ندارد و قبلاً نیز اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.
از آنجا که پروژه Dragonfy یک ابزار بالقوه برای سانسور کردن محتوای وب و نظارت بر رفتار آنلاین شهروندان توسط مقامات دولتی محسوب می‌شد، انتقادات زیادی از این پروژه شده است.
پروژه Dragonfly در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و با وجود اینکه در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی فشارهای زیادی برای تعطیل این پروژه به گوگل وارد می‌شد، این شرکت تمایلی به اعلام توقف آن نداشت.
بر اساس شواهد موجود، مهندسان گوگل در بخشی از این پروژه روش‌هایی را برای فیلترکردن وب‌سایت‌های مختلف از جمله BBC و Wikipedia از نتایج این موتور جستجو توسعه داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش