دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیات


دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیات

یکی از اقدامات بسیاری از خریداران خودروهای داخلی که معمولا با هزینه‌های قابل توجهی نیز صورت می‌گیرد، دودی کردن شیشه خودرو است که اولین دلیل آن استاندارد نبودن تولیدات داخلی و همچنین گرمای غیرقابل تحمل روزهای تابستان است که همگی دست به دست هم تا این اقدام صورت بگیرد ولی دودی کردن شیشه خودرو یک تخلف بوده که جریمه سنگینی نیز در بر دارد! به گزارش...

دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیات

یکی از اقدامات بسیاری از خریداران خودروهای داخلی که معمولا با هزینه‌های قابل توجهی نیز صورت می‌گیرد، دودی کردن شیشه خودرو است که اولین دلیل آن استاندارد نبودن تولیدات داخلی و همچنین گرمای غیرقابل تحمل روزهای تابستان است که همگی دست به دست هم تا این اقدام صورت بگیرد ولی دودی کردن شیشه خودرو یک تخلف بوده که جریمه سنگینی نیز در بر دارد!

به گزارش چرخان، سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در مصاحبه‌ای پیرامون مساله دودی کردن شیشه خودرو و تغییرات غیرمتعارفی که روی شیشه خودو انجام می‌شود، گفت: پلیس برای برخورد با خودروهای این چنینی دارای معیار مشخصی است که طبق این معیار، در صورتی که داخل خودرو از فاصله ۳ متری دیده نشود، دودی کردن شیشه خودرو بالاتر از حد مجاز بوده و مشمول جریمه خواهد بود.

دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیاتوی در ادامه افزود: در صورتی که پلیس تشخیص تخلف دهد، بنا بر بند ۲۱۱۴ جدول جرایم رانندگی، جریمه ۵۰ هزار تومانی برای متخلف در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ حسن عابدی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون تبعیض بین خودروهای داخلی و خارجی پیرامون جریمه مربوط به دودی کردن شیشه خودرو گفت: در مورد این موضوع نیز باید بگوییم که خودروهای دارای شیشه دودی که از کارخانه دارای این ویژگی هستند، استانداردهای لازم رعایت شده و از فاصله ۳ متری داخل خودرو مشخص است. این تصور اشتباه است که مردم فکر کنند پلیس برای خودروهای خارجی تبعیضی قائل می‌شود و جریمه مربوط به دودی کردن غیرمتعارف شیشه خودرو برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه تفاوتی در برخورد پلیس وجود نداشته و با همه خودروها به صورت یکسان برخورد می‌شود.

دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیاتجانشین پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: در هر خودروی خارجی یا داخلی که پلیس از فاصله ۳ متری نتواند داخل خودرو را ببیند، اعمال جریمه خواهد کرد و تفاوتی در بین خودروها نیست. البته بسیاری از خودروهایی که شیشه آنها به صورت غیرمتعارف دودی شده‌اند، با برچسب این تغییر رخ داده و بایستی راننده آن را رفع کند.

دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیات

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

دودی کردن شیشه خودرو چقدر جریمه دارد؟ + جزئیات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان