اطلاعیه شماره 17 دوشنبه مورخ 98/02/02


اطلاعیه شماره 17 دوشنبه مورخ 98/02/02
اطلاعیه شماره 17 دوشنبه مورخ 98/02/02

پیرو اطلاعیه شماره 16 شنبه مورخ 98/01/31، بارش در روزهای دوشنبه و سه شنبه به شرح ذیل پیش بینی می شود:
دوشنبه 98/02/02: بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در گیلان، مازندران، گلستان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 35 تا 40 میلیمتر در گیلان و غرب مازندران می باشد. بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، دامنه های جنوبی البرز در استانهای البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر می باشد. همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر برآورد می شود.
سه شنبه 98/02/03: بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در شرق مازندران، گلستان، نیمه شمالی خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 40 میلیمتر می باشد.همچنین از اواخر دوشنبه و روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین بارشهای بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!