اطلاعیه شماره 119 چهارشنبه مورخ 97/11/24


اطلاعیه شماره 119 چهارشنبه مورخ 97/11/24
اطلاعیه شماره 119 چهارشنبه مورخ 97/11/24

از اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی به کشور وارد می شود و طی روز جمعه و شنبه غالب نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می دهد . روز جمعه با تقویت سامانه بارشی گستره بارش ها مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه های زاگرس مرکزی، نیمه غربی البرز را در برگرفته و سبب بارش باران در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد شد. روز شنبه فعالیت این سامانه در نیمه غربی تضعیف شده و درجنوب، شرق و شمال شرق کشور تقویت خواهد شد.
بر این اساس وضع هوای کشور طی روزهای آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:
جمعه 97/11/26: بارش برف و باران و وزش باد در نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استانهای اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویراحمد، دامنه های البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استانهای ایلام، خوزستان، شمال فارس و بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های بوشهر و غرب یزد.
شنبه 97/11/27: بارش باران و برف در استانهای خراسان‌شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در جنوب لرستان، استانهای چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، شمال فارس، غرب کرمان، بارش باران گاهی وزش باد در استان‌های بوشهر و خراسان‌جنوبی.

از این رو توصیه می گرددد برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت