معاونت علمی رییس جمهوری از زیست فناوری رویان اصفهان حمایت می کند


معاونت علمی رییس جمهوری از زیست فناوری رویان  اصفهان حمایت می کند

اصفهان - ایرنا - قائم مقام رییس پژوهشکده زیست فناوری رویان‌ اصفهان گفت: معاون علمی فناوری رییس جمهوری در دیداری که روز یکشنبه از این پژوهشکده داشت بر حمایت از طرح زیست فناوری ' تولید و تکثیر بز سانن ' تاکید کرد و قول مساعد برای سرعت اجرای آن داد.

مهدی حاجیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تولید و تکثیر بز سانن در پژوهشکده رویان اصفهان به مرحله تجاری سازی رسید و بدلیل تقاضای زیادی که برای آن وجود دارد، مقرر شد با حمایت معاونت علمی فناوری رییس جمهوری گام هایی برای توسعه این طرح از طریق ایجاد یک شرکت دانش بنیان برداشته شود.
محققان پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان، با بومی‌ سازی فناوری ‌های نوین تولید ‌مثل موفق به شبیه سازی بزی از نژاد سانن شدند و در سال 93 نخستین مزرعه تولید و تکثیر فناورانه این نوع نژاد از بز شیری در کشور در این پژوهشکده راه اندازی شد، بز اروپایی سانن بعنوان برترین نژاد شیری بز در دنیا مطرح است.
حاجیان با بیان اینکه پیش از این اعتبار پژوهشی (گرنت) برای این کار در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: در بازدید امروز مقرر شد که اعتبار پژوهشی مذکور سریع تر تخصیص یابد.
وی با اشاره به دیگر طرح های تحقیقاتی پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان، تصریح کرد : تولید داروهایی برای درمان بیماری های دام از جمله این طرح هاست که امروز مورد بازدید معاون علمی فناوری رییس جمهوری قرار گرفت.
پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان یکی از سه پژوهشکده پژوهشگاه رویان می باشد که تا کنون موفق به شبیه سازی گوسفند، بُز و گوساله شده است.
از جمله طرح های در دست اجرای این پژوهشکده می توان به احداث بیمارستان سلول درمانی در اصفهان، طرح مطالعاتی و تحقیقاتی شبیه سازی و تولد یوز ایرانی، شبیه سازی جانوران در معرض انقراض مانند قوچ قمیشلو، طرح مطالعاتی تولید اندام انسانی در بدن حیوانات، جدیدترین روش های درمان ناباروری و تولید داروی مخصوص سکته قلبی از شیر اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری روز یکشنبه به اصفهان سفر و از چندین مرکز پژوهشی و دانشگاهی از جمله پژوهشکده زیست فناوری رویان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و همچنین شهرک صنعتی اصفهان بازدید کرد.
3011/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!